ما برای ارائه رهبران ارشد بسیار فراتر از تحقیقات ویژه فناوری خود توسعه یافته ایم

بینش ویژه

با ما تماس بگیرید

نظام ارجاع الکترونیک

  • خانه
  • نظام ارجاع الکترونیک

در سال های اخیر نقش پزشک خانواده برای تشخیص و درمان بیماری و ارجاع درست به متخصص برای کاهش ناراحتی بیماران اهمیت زیادی پیدا کرده است. در نظام ارجاع الکترونیک، پزشک خانواده نقش مهمی در نظام ارائه خدمات سلامت و مدیریت این خدمات در سطح عمومی و تخصصی بر عهده دارد. همچنین نظام ارجاع می‌تواند عاملی برای کنترل هزینه های درمان و استفاده موثر از خدمات سلامت در سطوح تخصصی باشد. با توجه به سیاستهای کلان دولتی در حوزه سلامت و در صورت نیاز به ارجاع بیمار به مرکز درمانی دیگر یا به پزشک دیگر و یا خدمات دیگری باشد از طریق نظام ارجاع، صورت می پذیرد.

سامانه ایزی مد” درصورت نیاز به ارجاع بیمار به سطح بالاتر در مراکز تخصصی تشخیص و درمان و یا پزشک متخصص دیگر و یا خدمات دیگر از طریق نظام ارجاع، این فرایند صورت می پذیرد و بازخوراند آن اعلام میگردد.

سطح اول: تیم سلامت (پزشک عمومی، بهورز و و ماما) شامل سلسله ای از مراقبت ها و خدمات که را بطور سرپایی در مطب و کلینیک یا مرکز خدمات جامع سلامت روستایی یا مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی یا شهری و خانه های بهداشت ارائه می گردد و در صورت لزوم شخص را به سطح دوم ارجاع می دهند.

سطح دوم: مراکز تخصصی (پزشکان متخصص) که ارجاع شدگان را می پذیرند و خدمات تشخیص و درمانی اعم از سرپایی و بستری مانند خدمات تشخیصی، درمانی و توانبخشی، تدبیر فوریتهای تخصصی، اعمال جراحی انتخابی و اورژانس، اقدامات بالینی، خدمات دارویی و فرآورده های مربوطه، آزمایشگاهی و تصویر برداری را ارائه می نمایند و نتیجه را به پزشک ارجاع دهنده اعلام می کنند و در صورت لزوم شخص را به سطح سوم ارجاع می دهند.

سطح سوم: مراکز فوق تخصصی (پزشکان فوق تخصص در رشته های مختلف) که ارجاع شدگان پزشکان متخصص را می پذیرند و خدمات سرپایی و یا بستری و مراقبت های مخصوص مانند خدمات تشخیصی، درمانی و توانبخشی، تدبیر فوریتهای تخصصی، اعمال جراحی انتخابی و اورژانس، اقدامات بالینی، خدمات دارویی و فرآورده های مربوطه، آزمایشگاهی و تصویر برداری را ارائه می نمایند.

فرآیند ارجاع بیمار چگونه صورت می‌گیرد ؟

مرحله‌ی اول: با مراجعه بیمار به مطب پزشک خانواده و یا مراکز بهداشت شهری یا خانه‌ی بهداشت که جزو مراکز سطح یک در نظام ارجاع به حساب می‌آید، پزشک خانواده‌ی مستقر در این مراکز موظف به ارائه خدمات اولیه برای تشخیص درمان و پیشگیری به بیمار هستند.

سپس اگر طبق تشخیص پزشک خانواده، بیمار نیاز داشته باشد که تحت نظر یک متخصص یا فوق تخصص قرار بگیرد باید پس از ثبت وضعیت سلامت بیمار و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت، مشخص کند که بیمار باید تحت چه درمانی قرار بگیرد و به کدام مرکز سطح دوم (ارائه دهنده خدمات تخصصی) و یا سطح سوم (ارائه دهنده خدمات فوق تخصصی) و کدام پزشک مراجعه کند.

مرحله‌ی دوم: بیمار با در دست داشتن یک کد پیگیری ارجاع و یک نوبت ویزیت پزشک با تاریخ و ساعت مشخص که توسط “سرویس‌ نوبت‌دهی سامانه ایزی مد” که در آن مرکز رزرو شده است از مرکز سطح یک به مرکز سطح دو و سه که در برگیرنده‌ی خدمات تخصصی و فوق تخصصی برای بیمار است مراجعه می‌کند و زیر نظر یک متخصص تحت درمان قرار می‌گیرد.

در تمام مراحل درمان بیمار می بایست شرح حال و تجویزهای انجام شده توسط پزشک و کادر درمان در “سرویس پرونده الکترونیک سلامت سامانه ایزی مد” ثبت و ذخیره شود و سپس برای سامانه سپاس ارسال گردد و در اختیار پزشک خانواده قرار گیرد تا پزشک با آگاهی از وضعیت بیمار بتواند مراحل بعدی درمان بیمار را پیگیری کند.

جمع بندی

ثبت اطلاعات توسط پزشک خانواده برای تشخیص و درمان بیماری و درصورت نیاز به ارجاع درست بیمار به سطح بالاتر در مراکز تخصصی تشخیص و درمان و یا پزشک متخصص دیگر و یا خدمات دیگر از طریق نظام ارجاع انجام می پذیرد و در تمام مراحل درمان بیمار می بایست شرح حال و تجویزهای انجام شده توسط پزشک و کادر درمان در پرونده الکترونیک سلامت ثبت گردد و بازخوراند آن به پزشک خانواده اعلام گردد تا پزشک از وضعیت بیمار آگاه و مراحل بعدی درمان پیگیری شود. 

ارتباط با ایزی مد از طریق اپلیکیشن

با استفاده از اپلیکیشن‌ ایزی مد سوابق بیماری و پرونده‌های پزشکی بیماران به همراه ارتباط صوتی و تصویری جهت ثبت شرح حال و تجویز نسخه در دسترس شماست.

درخواست دمو

برای دریافت دمو و اطلاع از تعرفه ها فرم زیر را تکمیل کنید


“سامانه ایزی مد” بستری را فراهم کرده ‌است که خدمات بهداشتی درمانی و مراقبت سلامت با استفاده از فناوری‌های نوین به آسان ترین شکل ممکن، در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه به صورت آنلاین و در هر مکان در دسترس پزشکان، مراکز بهداشتی درمانی و بیماران قرار میگیرد و تمام افراد جامعه دارای یک پرونده هوشمند سلامت می باشند.

همکاران ما

تماس با ما

© کلیه حقوق برای ایزی مد محفوظ است.