ما برای ارائه رهبران ارشد بسیار فراتر از تحقیقات ویژه فناوری خود توسعه یافته ایم

بینش ویژه

با ما تماس بگیرید

سوالات متداول

1. هدف از راه اندازی سامانه ایزی مد چیست؟

ارائه راهکاری جامع و یکپارچه با ارائه خدمات الکترونیک هدفمند در حوزه سلامت شامل نوبت دهی، پذیرش و صندوق، نسخه نویسی الکترونیکی با محوریت پرونده الکترونیک سلامت، جهت افزایش سرعت و دقت خدمات بهداشتی و درمانی، کاهش هزینه ها، مدیریت بهینه منابع و پایش اطلاعات جمع آوری شده است.

2. چه سرویس هایی در سامانه استفاده شده است؟

سرویس نوبت دهی و پذیرش ، نسخه نویسی الکترونیکی، پرونده الکترونیک سلامت، دوراپزشکی

3. حداقل امکانات (سیستم عامل ، مرورگر ، اینترنت ) مورد نیاز برای استفاده از سامانه چیست ؟

سیستم عامل حداقل ویندوز ۷ ، کارت گرافیکی با پشتیبانی حداقل طول تصویر ۱۴۴۰ پیکسل، نمایشگر متناسب با وضوح تصویر 1440 پیکسل، اینترنت ADSL حداقل mbps 4 و یا بیشتر متناسب با تعداد کاربران همزمان ، پرینتر حرارتی (در صورت نیاز به چاپ فیش پذیرش و صندوق و نسخه)، دستگاه POS (در صورت نیاز به دریافت از طریق کارت خوان بانکی)

4- جهت دریافت مشاوره و دمو نرم افزار چه کنم ؟

از طریق دکمه “درخواست دمو” و یا ایمیل Support@easymed.ir و یا تماس با شماره تلفن 31319288-031 درخواست خود را ثبت نمایید.

5. از چه طریق میتوانم به سامانه ایزی مد متصل شوم ؟

جهت استفاده از سامانه ایزی مد و داشتن پنل کاربری با مراجعه به وبسایت easymed.ir و وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور میتوانید وارد سامانه شوید.

6.چگونه میتوانم اشتراک سامانه را دریافت کنم ؟

با انتخاب یکی از سرویس های نقره ای، طلایی و الماس قابلیت مورد نیاز خود را تعیین کرده و از تعرفه آن آگاه شوید و با ثبت درخواست، سرویس برای شما برقرار خواهد شد.

7. برای تمدید اشتراک چه کاری باید انجام دهم ؟

کارشناسان پشتیبانی در مرکز تماس ایزی مد به شماره تلفن 31319288-031 آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات شما هستند.

8.برای دریافت راهنمایی و پشتیبانی سامانه چگونه باید ارتباط برقرار کنم ؟

کارشناسان پشتیبانی در مرکز تماس ایزی مد به شماره تلفن 31319288-031 آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات شما هستند.

9.بیماران چگونه میتوانند اینترنتی نوبت دریافت کنند ؟

با مراجعه به سایت portal.easymed.ir و یا نصب آپلیکیشن موبایل ایزی مد میتوانید بصورت اینترنتی نوبت پزشکان عضو ایزی مد را دربافت نمایید.

10.نوبت های بیماران بر چه اساسی در سیستم تعریف میشوند ؟

نوبت ها بر اساس تقویم حضور پزشکان و همچنین تنظیم فاصله زمانی ارائه خدمات در مرکز درمانی تعریف میگردند.

11. مشتریان ما چه کسانی هستند؟

مشتریان سامانه ایزی مد عبارتند از:

• مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت (مراکز خدمات اولیه سلامت شامل پایگاه ها، خانه های شبکه بهداشت، مراکز خدمات ثانویه سلامت شامل مراکز تشخیصی و درمانی مانند بیمارستان ها، درمانگاه ها، مطب ها و مراکز پاراکینیکی و مراکز خدمات ثالث سلامت شامل مراکز توانبخشی و مددکاری و مراکز مشاوره سلامت) ، دانشگاه های علوم پزشکی کشور،

•سازمان ها و نهادهای دخیل در مدیریت نظام سلامت کشور مانند واحدهای تابعه وزارت بهداشت و درمان

• سازمان های بیمه گر

• ارائه دهندگان خدمات سلامت (پزشکان، ماماها، پرستار و مشاورین و مراکز خیریه فعال در حوزه سلامت)

• کلیه شهروندان با یک پرونده الکترونیک سلامت

• محققین و پژوهشگران حوزه سلامت

•شرکت ها و سازمانها (مراکز طب کار، مراکز بهداشت حرفه ای و مدیریت سلامت منابع انسانی)

12.در یک مرکز درمانی برای چند صندوق چه راهکاری وجود دارد؟

در مراکز درمانی می توان صندوق هایی به تفکیک هر بخش از مرجع درمانی ایجاد نمود و یا یک صندوق متمرکز برای چند بخش تنظیم نمود که بصورت یکپارچه با پذیرش هر بخش در ارتباط است و در پایان هر شیفت کاری صندوق مورد نظر تسویه میگردد

13.هدف از تشکیل پرونده الکترونیک سلامت چیست ؟

پرونده الکترونیک سلامت حاوی کلیه اطلاعات بهداشتی، پزشکی، تشخیصی و درمانی هر فرد است و سابقه افراد برای مراجعه و دریافت خدمات بهداشتی، مراقبتی و پزشکی را نشان می‌دهد. این اطلاعات شامل روند دریافت مراقبت‌های اولیه و همچنین درمان افراد است و وجود یا عدم وجود بیماری خاص در فرد را نشان می‌دهد.
همچنین پرونده الکترونیک سلامت برای پیشگیری، مانیتورینگ و پایش شاخص‌های سلامت و در حوزه آموزشی و پژوهشی کاربرد دارد و در صورت نیاز به صورت هوشمند می تواند هشدارهای لازم را ارائه نماید.

14.در پرونده الکترونیک سلامت چه اطلاعاتی از بیماران ثبت میشود ؟

ثبت مشخصات دموگرافیک بیمار، نسخ بیمار و سوابق مراجعات بیمار به مراکز درمانی، شرح حال بیمار، تصاویر پزشکی ، حساسیت های دارویی، سوابق پرونده های بستری در مراکز درمانی و خلاصه پرونده های بهداشتی و درمانی

15.اطلاعات پزشکی و درمانی بیماران چگونه حفظ میشود ؟

اطلاعات پزشکی و درمانی بیماران با روش رمزنگاری اطلاعات پرونده سلامت با تکنولوژی پیشرفته TDE (Transparent Data Encryption) بصورت کاملا محرمانه و با ساختار طبقه بندی شده ایجاد میگردد

16.ترمینولوژی های استفاده شده در پرونده الکترونیک چیست ؟

•13606 ،Open-EHR

• HL7

• ICD10 ترمینولوژی انواع تشخیص‌ها بر اساس طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها که توسط سازمان بهداشت جهانی ارائه شده است.

• ICPC2P ترمینولوژی علل مراجعه

• LNC ترمینولوژی لویینک (LOINC) جهت کدگذاری مفاهیم آزمایش های بالینی و تصویربرداری پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

• IRC واژه نامه دارویی

• ERX کدینگ نسخه نویسی دارو که توسط سازمان غذا و دارو ارائه شده است.

• FDO-IR ترمینولوژی داروها که توسط سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ارائه شده است

• NCPDP ترمینولوژی شکل دارو

• SNOMEDCT ترمینولوژی اصطلاحات بالینی نامگذاری سیستمیک پزشکی می‌باشد

• UCUM ترمینولوژی واحدهای UCUM مورد استفاده در سرویس های پرونده الکترونیکی سلامت می باشد.

• RVU3 ترمینولوژی کتاب ارزش نسبی خدمات و تعرفه‌های پزشکی ویرایش سوم (سال انتشار 1397) می‌باشد

• واژه نامه Country ترمینولوژی کشورها و ترجمه فارسی استاندارد ایزو 3166-1 می‌باشد.?

• Country Divisions ترمینولوژی تقسیمات کشوری بر اساس کدینگ وزارت کشور می‌باشد که انواع تقسیمات شامل استان، شهرستان و … تجمیع گردیده و تغییراتی در تعداد ارقام آن ایجاد شده است.

• thritaEHR.birthDateAccuracy ترمینولوژی دقت تاریخ تولد بر اساس استاندارد ایزو می‌باشد.

• thritaEHR.educationLevel ترمینولوژی سطح تحصیلات در سپاس می‌باشد.

• thritaEHR.Job ترمینولوژی مشاغل به صورت خلاصه ارائه شده توسط سازمان تامین اجتماعی می‌باشد.

• thritaEHR.insurer ترمینولوژی سازمان‌های بیمه‌گر می‌باشد.

• thritaEHR.gender ترمینولوژی انواع جنسیت می‌باشد.

• thritaEHR.familyRelation ترمینولوژی ارتباط بین اعضای خانواده

• thritaEHR.maritalStatus ترمینولوژی انواع وضعیت تاهل می‌باشد.

17. منظور از فرآیند گردش کار چیست ؟

مدیریت گردش کار در سامانه و کارتابل انجام فعالیت ها

18.در نسخه های الکترونیک چگونه خدمت یا دارو دریافت میکنیم ؟

با ثبت نسخه الکترونیکی در سامانه و ارسال آن برای سامانه سپاس (پرونده الکترونیکی وزارت بهداشت و درمان) یک کد رهگیری دریافت میشود که می توانید با مراجعه به داروخانه و یا مراکز پاراکلینیکی را براساس کدملی و یا کد رهیگیری دریافت شده دارو و یا خدمت تجویز شده را دریافت نمایید و سوابق آن در سیستم ثبت میگردد .

19.در خدمات پزشکی از راه دور چه سرویس هایی ارائه میگردد ؟

با بهره گیری از فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی، خدماتی چون مشاوره از راه دور، آموزش الکترونیکی، پایش از راه دور، ارائه خدمات پزشکی در خانه از راه دور بر پایه بسترهای فضای مجازی از طریق ارتباط تصویری، صوتی و متنی قابل ارائه خواهد بود .

19.در خدمات پزشکی از راه دور چه سرویس هایی ارائه میگردد ؟

با بهره گیری از فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی، خدماتی چون مشاوره از راه دور، آموزش الکترونیکی، پایش از راه دور، ارائه خدمات پزشکی در خانه از راه دور بر پایه بسترهای فضای مجازی از طریق ارتباط تصویری، صوتی و متنی قابل ارائه خواهد بود .

20.برای مشاوره یا پایش سلامت از چه فناوری استفاده شده است ؟

خدمات پزشکی از راه دور از طریق ارتباط تصویری، صوتی و متنی

21.در صورت تغییر در برنامه حضور پزشک در مرکز درمانی نوبت های بیماران چه میشود ؟

سامانه قابلیت لغو یا جابجایی گروهی نوبت را دارد و از طریق پیامک به همه بیماران اطلاع رسانی میگردد .

ارتباط با ایزی مد از طریق اپلیکیشن

با استفاده از اپلیکیشن‌ ایزی مد سوابق بیماری و پرونده‌های پزشکی بیماران به همراه ارتباط صوتی و تصویری جهت ثبت شرح حال و تجویز نسخه در دسترس شماست.

درخواست دمو

برای دریافت دمو و اطلاع از تعرفه ها فرم زیر را تکمیل کنید

سامانه ایزی مد

“سامانه ایزی مد” بستری را فراهم کرده ‌است که خدمات بهداشتی درمانی و مراقبت سلامت با استفاده از فناوری‌های نوین به آسان ترین شکل ممکن، در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه به صورت آنلاین و در هر مکان در دسترس پزشکان، مراکز بهداشتی درمانی و بیماران قرار میگیرد و تمام افراد جامعه دارای یک پرونده هوشمند سلامت می باشند.

تماس با ما

© کلیه حقوق برای ایزی مد محفوظ است.